Google Ads tips

8 tips om jouw budget beter te besteden

Besparen in Google Ads

besparen in Google Ads
Uitsluitings woorden toevoegen (wekelijks)

Bekijk wekelijks het rapport zoektermen en voeg de termen die niet relevant voor jouw bedrijf zijn toe in de advertentiegroep, campagne of lijst met uitsluitingen. Net als zoekwoorden kunnen uitsluitingswoorden op verschillende manieren worden ingezet (breed, “woordgroep” of [exact]), denk dus goed na over welke variant je kiest.

Long tale zoekwoorden toevoegen (wekelijks)

Langere, meer specifieke zoekwoorden genereren vaak minder maar veel relevanter verkeer. Omdat hier minde op wordt geadverteerd zijn ze vaak minder duur en betaal je minder per klik. Goede manieren om long tale zoekwoorden te ontdekken zijn het zoektermenrapport en de zoekwoordplanner in Google Ads.

Zoekwoordtypen toevoegen (wekelijks)
Als je ziet dat een zoekwoord een hoge CPA heeft overweeg dan de bieding aan te passen, de positie zal dalen maar dat doet de CPA dan ook. Natuurlijk kijk je wel eerst of het zoekwoord niet geactiveerd wordt door niet relevante termen. Het aanpassen van de Ads voor dure zoekwoorden helpt om de kwaliteitsscore te verbeteren waardoor de CPC naar beneden gaat.
Slecht presterende zoekwoorden pauzeren (wekelijks)

Slecht presterende zoekwoorden die je niet kunt verbeteren of die na verbeteren nog steeds zorgen voor torenhoge CPA’s pauzeer je. 

A/B testen (maandelijks)

Één van de belangrijkste onderdelen van Google Ads is het testen van advertenties. Het is de beste manier om je account te optimaliseren en op de kosten te besparen. Door maandelijks te testen en de verliezende pagina/advertentie niet meer te gebruiken zorg je ervoor dat jou bezoekers allen jouw beste advertenties en pagina’s te zien krijgen. 

Nieuwe advertentie groepen (maandelijks)

Ideaal gezien heeft een advertentiegroep niet meer dan 20 zoekwoorden. Hierdoor blijven advertenties relevant en behaal je betere kwaliteitsscores. Zodra je merkt dat je zoekwoorden in een advertentiegroep niet meer relevant genoeg zijn voor de advertenties maak je een nieuwe advertentiegroep aan met specifiekere advertenties/landingspagina’s.  In sommige gevallen loont het om er tijdens het toevoegen van zoekwoorden uit het zoektermenrapport direct een nieuwe advertentiegroep te maken. Dit doe je als je ziet dat er veel overeenkomende zoektermen zijn.

Landingspagina’s (maandelijks)

Als je weinig tot geen conversies op een landingspagina ziet, pas deze dan aan of kies een andere landingspagina. Voor nieuwe advertentiegroepen maak je nieuwe landingspagina’s om de content zo relevant mogelijk te houden.

bron: wordstream

Meer Besparen in Google Ads? Neem contact op!